När man älskar någon så mycket att man låter den gå.....

Allan är som sagt bättre och har fortsatt att vara ren trots ökad belastning och rörelse. Risken finns alltid att de blir dåliga igen och den är större desto hårdare hästen tränas. Veterinärerna säger att det finns möjligheten att Allan blir helt återställd och håller för min ridning i flera år till MEN risken är betydligt större än vid lättare ridning. Därför har jag efter mycket tankeverksamhet bestämt mig för att låta honom blir skogs och motionshäst. Nu står han hos sin nya mamma ca 40 min bort och verkar trivas som fisken i vattnet. Det är en mysig liten gård med 10 hästar, nybyggt stall med extra allt och stora härliga gräshagar.

Det skar i hjärtat när jag lastade in honom i transporten och det kändes som att han förstod att det var ett avsked. Han lade sitt stora huvud i min famn och mina krokodiltårar rann ned för hans stora mjuka mule. Det kändes jobbigt att hälsa på några dagar senare men jag vet att detta är bäst för honom. Förhoppningsvis får han många mysiga och friska år hos en mamma som är överlycklig att ha honom.

Saknaden är stor och tomheten överväldigande. Men jag älskar honom så att det var det enda rätta.


Allan och jag på morgonen innan han åkte:

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Precis, han vill ju gärna (naturligtvis) gå i den minst jobbiga formen -Vilket är huvudet i taket för honom, men tycker att det är riktigt stora framsteg bara att få honom låg stundtals :) Han har inte ordentligt med muskler heller för att gå superstadigt och blir trött snabbt, men kanske om några månader om jag fortsätter i den här takten! :) Har världens underbaraste tränare som hjälper mig och visar hur jag ska jobba honom.

2010-07-03 @ 18:36:13
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Det kändes som att den låg väldigt bra på Tage igår, jag är dock väldigt kluven eftersom jag tyckte att den var rätt hal att sitta i och jag tror att en sadel med lite mer knästöd hade varit det optimala för mig... Har skrivit och frågat en annan som har exakt den sadeln om fördelar/nackdelar osv, blir kanske lite lättare att bestämma sig då... :)



Nej, men när vi ändå är där och provar sadlar så kan hon ju lika gärna kolla om hoppsadeln ligger bra också eller om det behövs fixas något på den... :) Den har börjat kasa fram lite men Tage har lagt på sig en liten sommarmage, så jag tror att det är därför.

2010-07-13 @ 13:46:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Tack, fast den är ju inte min än... ;) Den ligger på en auktion så det känns lite ovisst, min mamma är så snål och hade helst bara velat köpa en "sadel" för 50 kr om hon hade kunnat... xp Den ligger redan över det maxpriset som hon vill betala, men det är ju en fin sadel och jag kommer ALDRIG att få den för den summan som hon tror... ;S Jobbigt läge, hoppas på att hon ger med sig, är några timmar kvar på auktionen...



Vad är det för modell på den? :) Hade ju tänkt köpa en hoppsadel i samma märke som dressyrsadeln, och Kentaur passade honom perfekt. Jag hade dock tänkt få hem dressyrsadeln innan jag börjar leta efter en hoppsadel. Du kan ju lägga ut den på annons sålänge och om den finns kvar när jag har fått hem dressyrsadeln så är jag absolut intresserad! :)

2010-08-24 @ 13:18:51
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Ida

rösta på "veckans blogg" på min blogg!Söt häst!

2010-11-02 @ 13:30:24
URL: http://tazsle.blogg.se/
Postat av: Leja

naw, vad sorgligt :(

men vi måste alltid tänka på djurens bästa även om det är jobbigt och tråkigt.

2010-12-01 @ 09:20:53
URL: http://lejas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0