Bättre grepp under hoppning

Jag hade hoppträning igår och något som är mycket positivt är att Allan har börjat få tillbaka sin teknik igen (detta var bara tredje lektionen så det verkar gå snabbt som tur är). Dock så har jag kvar problemet med att han drar tyglarna ur handen i landningen. Detta beror bla på att han blir stark men också det faktum att han är så stor och därför har en lång hals. Har provat ett flertal olika tyglar men inga fungerar riktigt bra. Så såg jag här om veckan att Meredith Michaels Beerbaum (en av värdens bästa ryttare) hade tyglar med läder-öglor på för att inte tappat greppet när hon tävlade sin häst Shutterfly, som också är ganska stor. Jag har letat som en galning men inte kunnat hitta sådana tyglar någonstans... Igår på lektionen talade jag med vår tränare om att jag hade sett det och då visar det sig att hon känner en kille som jobbar med den leverantören! Hur mycket tur kan man ha?!
Så nu ska jag köpa ett par sådana tygelgrepp och hoppas på ännu bättre framsteg. Banorna kommer förhoppningsvis bli lite mer kontrollerade när jag slipper samla upp tyglarna hela tiden.

Tygelgreppet heter Rein-Bows och är en ny uppfinning.


Såhär sitter de fästa på tyglarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja terräng är vekligen härligt! har inte heller någon bana i närheten :( dom där tygel grjerna såg krongliga ut men dom är säkert bra om man lär sig hantera dom :)

2009-01-28 @ 16:58:18
Postat av: Martha

De var från mig...

2009-01-28 @ 16:58:40
URL: http://marthaelfstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

I know väldigt spännande! Å på gärdet dessutom, vi blir ju neighbours! Ses på lördag :D puss

2009-01-28 @ 17:21:22
URL: http://vofflan.blogg.se/
Postat av: Amanda Björk

vet inte om min kommentar pbulicerades nyss? :S

2009-01-28 @ 20:33:39
URL: http://nolltretjugofyra.blogg.se/
Postat av: Amanda Björk

ah, eller var det jag som gjorde nått konstigt.



Iallafall skrev jag att jag aldrig har hört talas om såna där tygelstoppare eller vad man ska kalla dom, men det låter ju inte helt fel eftersom när man hoppar stora, starka hästar blir det lätt som du säger, tyglarna glider iväg efter ett par hinder..

2009-01-28 @ 21:57:53
URL: http://nolltretjugofyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0