Stallet nästa

Har precis ätit en brakfrukost med O. och ska åka iväg till stallet för att ha miljöträning med hoppgruppen. Ska bli spännande.
Igår hade jag en riktig mys-dag med Allan. Det hela började med att jag bestämde mig för att rida barbacka. När vi kom ut så såg Allan så glad ut att jag inte hade mage att ta in honom i ridhuset så vi började med att skritta fram ute på ridvolten som hade blivit täckt med nysnö. Vi red där i ca 20 minuter och det kändes som att vi var själva på hela anläggningen...inte ett spår i snön och helt knäpptyst. Solen höll på att gå ned så vi fick njuta av det där sista mjuka ljuset innan det började mörkna. Väl inne i ridhuset skötte sig Allan exemplariskt och verkade tycka att det var skönt att slippa sadel för en dag.
På sistone har han varit väldigt stel i sidan i vänster galopp och tappat bakdelen på volt mm. Det var samma sak igår men efter ca 1 timmes ridning så kändes det som att det lossnade och han spårade riktigt fint. Jag berömde som en tok och Allan frustade stolt. Haha. Självklart så kände man fortfarande av att han var lite stel och han hade svårare att hålla den samlade galoppen men en stor förbättring! Jag var överlycklig och känner mig nu mycket mindre orolig för att något skulle vara fel. Det är antagligen bara att han behöver stärkas.
När vi kom in i stallet igen så var Allan lugn och harmonisk. Jag lindade runt om och pysslade extra länge. Det är så härligt att kunna ta det lite lugnt ibland och bara mysa. Det är då man kommer ihåg varför man lägger all denna tid (och pengar) på att ha häst.

Lilla grisen ute på volten


Antastning

Kommentarer
Postat av: Evisen

Härligt! Ja det är skönt att ta det lungt ibland! Men har du inte ont i rumpan efter 1 timme barbacka??

2009-02-01 @ 19:22:47
URL: http://www.metrobloggen.se/evisen
Postat av: Cookies Closet

Nej faktiskt inte. Gäller att tänka på sitsen så att det inte blir så skumpigt :)

2009-02-01 @ 23:19:19
URL: http://cookiescloset.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha tack. Jag har tre egna varav två till försäljning sen rider jag även andras som är till försäljning. Fin häst, danskt värmblod?:)

2009-02-02 @ 14:19:26
Postat av: Anonym

Hej! Jag hade också ett danskt varmblod innan, i 8 år, men min syster har tagit över honom nu.På söndag är den en vanlig lokal tävling. Ska ut med min 5 åring för första gången i 90 1m. Hon har bara hoppat ett par tävlingar som 4 åring och jag har inte hoppat henne så mkt så det ska bli spännande:) Tävlar du?

2009-02-02 @ 18:28:08
URL: http://otroligtnog.blogg.se/
Postat av: Evisen

Det kommer att ta tid att hitta häst! Jag är svårflörtad!! Och det finns inte så många PRE här i Sverige! Fast å andra sidan så har jag inte fått ihop pengarna ännu!

2009-02-02 @ 18:39:34
URL: http://www.metrobloggen.se/evisen
Postat av: melissa

nej vilken söt häst :)

2009-02-04 @ 21:32:45
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: - PiggyLotten, Elin

Vad kul med en, för en gångs skull, välskriven hästblogg! :) Keep up the good work!

2009-02-19 @ 11:28:29
URL: http://piggylotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0