Köksrenoveringen går äntligen framåt igen

Idag hade jag ingen skola och tänkte, förutom att måla listerna, plugga hela dagen. Ferdinand kom efter frukost och skulle sätta upp en blandare i köket. Han behövde hjälp och det visade sig dessutom snabbt att de rör som kom med diskhon, inte räckte ned till själva avloppsutloppet i väggen... Är inte det fantastiskt? Man köper en av de mest exlusiva hoar som finns på marknaden och så lyckas de inte ens skicka med ordentliga avloppsrör till den...det känns ju som att de verkligen har förstått sig på vad deras kunder värderar. Vilka amatörer! Vi blev därför tvungna att åka runt på stan och jaga reda på nya rör vilket var lättare sagt än gjort. Sedan så hade Ferdinand glömt skelettsprutan (som man silikonar med) så då var vi tvungna att åka vidare för att köpa en ny sådan. 17.30 blev vi klara och då har vi ändå inte hunnit silikona allt. Dock så har vi vatten och en fungerande ho, kaklade väggar och silikon längst diskbänken. Jippi! Eftersom den nyinköpta skelettsprutan visade sig vara dålig så blev silikonlisten sådär snygga bitvis men det ska vi åtgärda en annan dag. Nu börjar det i alla fall ut som ett kök.

Så här ser det ut i köket nu.


19.00 var vi bortbjudna på middag hos några kompisar. Det var jätte-trevligt och gott så det var verkligen bara positivt men det gjorde att jag precis kom hem med ångest över att ännu en dag har gått utan att jag hunnit plugga. Jag hann ju inte måla listerna heller men det känns inte mer än rätt. Nu är klockan 21.00 och jag måste alltså sätta mig med böckerna. O. är kvar hos vår kompis och ska spela tv-spel (för ovanlighetens skull). Denna gång är det ju i alla fall med sällskap så det är ju bra.
I morgon ska jag och Allan vara med och visa hur man planerar sin ridning när det är många i ridhuset. Jag tror att det är vi och sex andra ekipage samt "föreläsaren". Ska bli intresant, komiskt att de har en obigatoriskt dag om hur man rider i ridhuset, haha. På kvällen ska vi på födelsedagsfest...kommer nog att bli spårat *ler*.

Pappa lämnade just av Liza också som ska bo med oss över helgen.

Kommentarer
Postat av: kicki

Hej!

snygg blogg,gullig hund och vacker häst.

Vår lilla märr hade vaknat på fel sida och tänkte inte hoppa så i första klassen blev de uteslutna men i den andra gick det bättre, bara ett nedslag.

2009-02-13 @ 23:29:59
URL: http://mullegull.blogg.se/
Postat av: kicki

Jag håller tummarna för er och hoppas att det går bättre för er än vad det gick för oss på tävlingen.

Vad är det för häst du har, såg bilderna på bloggen men jag är inte så bra på hästraser

kram

2009-02-14 @ 10:24:28
URL: http://mullegull.blogg.se/
Postat av: Stjärtutten!!

ja du blogggar igen va kul..:)

2009-02-17 @ 15:17:03
Postat av: Helena

Hej hej, snyggt kök! Hur går hoppträningen, blir det någon tävling? Jag har länkat till din blogg på min sida.. kul va :) må gott! // H

2009-02-19 @ 16:54:35
URL: http://susans.bloggsida.se
Postat av: kicki

Sv; ja visst är kissemissarna söta, fast de kan pipa ganska bra trots storleken.

Vår lilla märr är halvblod/arab/connemara

Hennes pappa är Moondancer(halvblod) och mamman är halvblod/arab/connemara så det är mest halvblod i henne. Jag håller tummarna för er när ni tävlar

2009-02-19 @ 21:45:33
URL: http://mullegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0