Brun fläck mellan benen

Sådär halvkul när ens vita ridbyxor blir smutsiga direkt ute på tävling. Man känner sig lagom snygg när man går runt med en brun fläck mitt på rumpan så att det ser ut som att man har glömt att dra ned byxorna när man gick på toa. Mjukisar är lite bökigt att ta av och på när man har stövlar och man kanske inte känner för att byta skor mellan klasserna eller mellan grundomgång och omhoppning. För att rädda mig själv från dessa pinsamheter (och extra tid i tvättstugan) så tänkte jag investera i ett par överdragsbyxor med dragkedja i sidorna. På så sätt slipper man både krångel och smutsig rumpa. Hittar dock bara korta sådanna...är det verkligen bra? Vill man inte ha dem långa? Hittar inte så många heller konstigt nog. Här är några alternativ:

Hööks har varit begåvade nog att endast ha dem i vitt, för det blir ju inte alls smutsigt. Kostar dock endast 229 kr.


Jacson har tänkt steget längre och producerat liknande i mörka färger. Det snilledraget vill de dock ha betalt för: 479 kr.
                  

Nå...vad tycker ni?
1. Ska man ha korta eller långa? Om långa, vart hittar jag det?
2. Vita som inte besparar mig tid i tvättstugan eller några som är dubbelt så dyra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0