Back in business

Igår klockan 23.50 rullade tåget från skåne in på Stockholms Central. Jag hade för första gången på länge lite söndagsångest (måndasångest får det väl bli denna gång om man ska vara en petig jäkel, vilket jag ju så uppenbart är). Först trodde jag att det var pga skolan men efter närmare eftertanke kom jag på att jag egentligen såg fram emot att gå på föreläsningen idag. Det berodde inte heller på bakfylla eller trötthet eftersom vi bara tagit det lugnt och sovit ut hela helgen. Jag vet fortfarande inte vad den plötsliga deppigheten kom ifrån men antagligen så berodde det på att vi haft så trevligt nere hos Pappa och Letha att jag inte ville tillbaka till "verkligheten".

Det är bekvämt att åka tåg! Jag blir helt kär varenda gång. Det är tyst, mjukt, bekvämt och slappt...ännu härligare var det på hemvägen då Letha hade packat matsäck. En liten matsäck á la Letha innehåller: Mineralvatten, Coca Cola, Öl, moserande vin, laxsmörgåsar (med tillhörande citronklyftor att pressa över), mandariner och mörk choklad *smaskens*

Jag orkar inte rabbla upp allt vi gjorde men sammanfattat så åt och drack vi gott, promenerade på stranden, klippte oss inne i Simrishamn, hade heta diskussioner om livet och gossade i soffan. En underbar helg helt enkelt!

På lördagen låg dimman tjock över Österlen. Mycket vackert.


Pappsen på det i särklass smaskiga Olof Viktors bageri.


Söndagen bjöd på klart väder och sol. Promis på standen ett måste.


Det här såg härligt ut...



Nu ska jag till stallet och hoppträna. Ska försöka hålla mig kvar idag...

Kommentarer
Postat av: sandrahedman - En ridsportsblogg

sv: Tack så mycket! Jo jag tyckte om de bilderna jag med :-) Lillskrutten, haha!



Den understa bilden såg minst sagt härlig ut!

2009-02-11 @ 10:34:25
URL: http://sandrahedman.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh vad mysigt det ser ut och jag håller med om den sista bilden:-) hur går hoppträningen?

2009-02-11 @ 20:41:01
URL: http://susans.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0