Älskade vinglas

Jag och O. hittade våra drömglas i samband med att vi flyttade ihop. Vi hittade dem på NK och de var då en helt ny kollektion från Riedel. Det började med att jag köpte 6 Champagneglas till O. och sedan har förrådet fyllts på med rödvinsglas av både mamma och mig. Sist när mamma skulle köpa födelsedagspresent till O. så var det dags att gå in på vitvinsglasen. Eftersom jag inte var hemma när mamma ringde och hon hade bråttom så försökte jag förklara exakt vilka det skulle vara (finns fler modeller inom samma kollektion). När O. öppnade paketet så visade de sig vara fel modell (alltså inte de som jag och O. gemensamt bestämde var snyggast). När jag då säger detta så ska O. smöra för mamma eller något genom att säga att -Nej då, dessa är absolut inte fel...de blir jättebra. Jag påpekade då att de inte är samma stil som de 12 glas vi redan har men O. vägrade lyssna. Nu har tiden gått och det är antagligen på tok försent att byta.

Typiskt killar att inte tänka längre än näsan räcker. O. trodde att han var "snäll" och artig mot mamma genom att inte byta dem. Istället har han gjort att hon köpt 400-kronors glas som vi aldrig kommer att använda. Detta är nämnligen inte vardagsglas och när man har finare middag vill man ju att allt ska se perfekt ut. Inte ställer man då ut glas som inte passar ihop med resterande dukning. Så sjukt onödigt! Jag tror nog att mamma vill ge presenter som används och inte bara kommer att stå och samla damm i ett skåp.

Så här ser våra glas från Riedel Grape ut. Finn ett fel:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0