Grilla korv i gettots oas

Igår inleddes dagen med att flytta lilla Allan ballan. Han var jätteduktig och skötte sig perfekt, men det var också det enda med dagen som var perfekt. Först visade det sig att transporten var halvtrasigt när jag skulle hämta den (och då syftar jag inte på klottret som några små täbykickers hade kluddat på). Efter att fortfarande inte kommit iväg med den efter 30 minuter var jag arg som ett litet bi (ni som känner mig förstår just hur arg jag var när jag stod där och svor). Sedan kommer jag till stallet (det gamla) och då ska alla ha syjunta och prata skit for ever! Jag förundras över hur svårt folk har att fatta...märker man inte om någon är stressad och extremt upptagen?! Helt plötsligt hade det gått ytterligare två timmar och jag låg nu nästan 3 timmar efter. När vi till slut kommer till Ryttis så är det kanske inte direkt så planerat som man drömmer om när man flyttar. Den första timmen hade jag ingen stans att hänga vare sig sadel, träns, skydd eller kläder. Jag hade en box, thats it.  Kontentan av det hela blev i alla fall att jag var 4 timmar sen till en grillning på Gärdet som jag själv hade bjudit in till. Superkul, verkligen. Som tur är så blev jag uppåt av alla härliga människor som var där och glömde snart bort min ilska som bubblade inombords. Inte hann jag rida heller! Vid 22.30 blev det lite kyligt och fuktigt så då drog vi oss hem till oss. Blev ganska mysigt trots alla flyttkartonger och köksskåp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ville bara önska en härlig helg
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-31 @ 21:32:03
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Jag är ledsen om du inte vill ha "reklam" men jag är med i en tävling där den tävlingsdeltagaren som får flest unika klick på sin länk vinner ett resepresenkort värde 20 000 kronor! Om du har två
sekunder över, så klicka gärna på denna länken: www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/206 Då blir jag och mina barn glada för vi har aldrig varit på semester!

För övrigt är du välkommen att kika in på mina tävlingar i bloggen där du bland annat har möjlighet att vinna valfritt klädesplagg eller presentkort!

2008-05-31 @ 21:45:14
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0