Kan man bo på Gärdet?

Hmm...sitter nu i en ganska komisk sits. Ni som känner mig vet ju att jag och O. har letat ny lägenhet en tid. Jag har alltid sagt att jag inte vill bo på övre gärdet. Att det känns precis som att bo i en förot. Det är fullproppat med tråkiga funkishus i samma kulör och helt dött. "-Nehej då, det finns visst flera affärer på Gärdet!" säger då någon förolämpad Gärdet-bo med mindervärdeskomplex. Jo, jag vet att det finns affärer. Men jag skulle kanske inte kalla en halvskabbig ICA, en take away sushi och en flottig pizzeria för storstadskänsla. Oj förlåt, nu glömde jag ju lisa frisör som har ett hål i väggen dit ingen vill gå och klippa sig. Jag har då ansett att man lika gärna kan bo i en närliggande förort (tex danderyd) där man kan parkera bilen utan problem, ha hästen nära och med utsikt över skogen. Nu har i alla fall jag och O. hittat en riktigt fin lägenhet på just övre Gärdet (!). Det är en liten men extremt välplanerad och ljus tvåa med fri utsikt åt två håll. Den ligger 350 meter från tunnelbanan och 250 meter från take away Sushin, den halvskabbiga ICAn och den flottiga Pizzan. Jag känner mig mycket förvirrad! Vi har nu lagt bud på detta otippade objekt och jag börjar till och med kunna se mig själv bo där! Vem är jag?

Men kan man bo på Gärdet?

Utsikten från balkongen:
image63

Kommentarer
Postat av: Jenny

Yez =) hennes blogg spårar lite ibland!

2008-03-11 @ 23:01:06
URL: http://vofflan.blogg.se
Postat av: soffan

jävla kaka..kommer du ihåg min lgh eller!! vavava, plus att om du nu ska va så jävla fin så kan du ju iaf skryta med att du shoppar på sveriges dyraste ica om du flyttar..mohaha

2008-03-12 @ 12:29:10
URL: http://soffansvarld.blogspot.com
Postat av: josefine

Soffan: HAHAHA, din slyna, klart jag kommer ihåg Casa le soffan ;) Trodde fältan var dyrast? ;P

2008-03-12 @ 16:44:57
URL: http://cookiescloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0