Kalasa hela dagen, thats the way I like it!

Igår hade jag och O. en heldag. Morgonen började med att äcklingskruttet lagade frullebulle till sin one and only. Supersmarrigt och myspysigt som vanligt. En ordentlig frukost kan verkligen göra en dag. Efter att ha mornat oss lite extra länge var det dags för att göra stan osäker. Först gick vi till Kaplans och kollade på en klocka som O. var sugen på. Efter extremt kort (fejkad) betänketid slog lilla O. till. En klocka rikare och ett par snickarhundringar fattigare, gick vi därifrån. Värt!
Sedan var det dags för en snabb shoppingtur för att hitta kvällens outfit. Eftersom att vi skulle vara på stan ända tills jag skulle bort på födelsedagskalas, så var jag bara tvungen att hitta nåt. Hatar sånt. Men O. var en duktig pojkvän och höll ut i tre timmar utan att klaga. Thats my boy. Till slut hittade jag i alla fall ett grått litet fodral på H&M. Får inga klockor att stanna direkt men helt ok.
Snabbt skyndade vi till Söder för att möta upp O's kollegor på Noodle House. Ett mysigt litet hål i väggen med riktigt god mat. Mätta i magen och med ett par glas vin i bagaget började vi bege oss till Globen för att se Alicia Keys. Som vanligt så fick man vänta sjukt länge innan det började. En timme försenat för att vara exakt. Jag undrar om det är någon liten marknadsförings-nisse som har suttit och finulat ut att det höjer publikens förväntningar, om vi får vänta. I så fall måste han vara en av våra genom tiderna största rikspuckon! Att sitta och sova på läktaren höjer då ingen stämning! Eller så är det bara artisterna som är så totalt outbildade att de inte kan klockan. Hur som helst så gör det mig lack. Pröjsar man 500 kr för biljetter så ska man inte behöva sitta och vänta. Konserten kändes lite seg ibland under de mindre kända låtarna men när hon väl sjöng sina hits, var det helt klart värt det. Det är få gånger man får chansen att lyssna på en så fantastisk röst live.
Eftersom konserten var en timme sen, så missade jag fördrinken hemma hos födelsedagsflickan. Lite synd men jag är inte bitter. Fick gå direkt till Laroy istället och möta upp dem. Kristina hade abonnerat övervåningen. Massa gamla kompisar från högstadiet och gymnasiet. Vid 03.00 blev det såklart White Room. Där utökade "klassfesten". Trots borttappade jackor och dryga garderobiärer var det en riktigt kul kväll! Tack Kristina!

Resulatet av O's fixande i köket:
image49

O's schtekiga Omega Seamaster GMT:
image50

Jag och äckelskruttet på Noodle House:
image51

Alicia Keys på Hovet:
image53

image55

Födelsedagsflickan på Larran:
image52

Kommentarer
Postat av: O's Bro

Älskar vattenpipan i bakgrunden

2008-04-18 @ 19:06:13
Postat av: josefine

Visst är den fin! O har haft den länge och jag bara älskar den. Ska lätt med till gärdet :)

2008-04-21 @ 12:32:28
URL: http://cookiescloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0