Stil för mig

Jag är en människa som ganska lätt blir understimulerad. Därför kom min kära pojkvän på att jag kunde börja blogga om något av mina intressen. Att helt dedicera en blogg åt min häst känns ganska trist och på gränsen till besatt. Jag misstänker även att det inte skulle vara speciellt uppskattat av mina nära och kära, då de redan hör mig tjata om honom dagarna i ände. Detsamma gäller min brors hund (som jag är extramamma till). Först tänkte jag då att jag kunde fokusera på en annan stor glädjekälla i mitt liv, nämligen mode. För det är just vad mode är för mig....glädje. Modet finns för att inspirera och stimulera din egen stil. Att sätta en ny kul twist på den.


Ganska snart kom jag dock på att jag ju egentligen tycker att de flesta modebloggar är ganska patetiska. Allt för ofta sitter talanglösa svennebananer och låtsas kunna något extra om det som de egentligen bara läst i en modetidning. På tok för sällan kommer de med något personligt eller intressant som verkligen tillför läsaren något (om man redan läst Cosmo, Elle & Glamor dvs.) Ännu mer patetiskt än när de sitter och skriver vad man ska ha på sig för att ha stil, är när de skriver om vad man inte ska ha på sig. Vilka tror dessa felvridna tjejer med gudskomplex att de är? Dessa "ute" och "inne" listor gör mig illamående. Ingenting som är snyggt blir någonsin "ute". Att sitta och skriva sådana listor, är i mina ögon endast ett bevis på att man saknar stil. Att blint följa modevärldens senaste trender är inte att vara fashionable och den enda som skulle vilja göra det är någon som inte är det minsta säker på sin egen smak.


Stil är något alla har inom sig, det gäller bara att låta den komma fram. Personligen tycker jag att stil handlar om att uttrycka sin personlighet på ett intressant sätt. Min stil är precis som jag; sprallig, barnslig och i ständig förändring. Mode däremot har med trender att göra. Många trender gillar jag inte alls och då följer jag dem inte heller. Vissa trender älskar jag och behåller långt efter att de "slutat vara trendiga".


Eftersom jag faktiskt inte är någon modeguru och inte vill vara ännu en sorglig brud med skev självuppfattning, har jag bestämde mig för att inte ha en speciell nisch. I min blogg kommer det att finnas lite av allt eller kanske snarare mycket om ingenting. Pga. detta blir det helt klart ett och annat djurinlägg om mina gullepluttar också. Det får ni tåla helt enkelt. Och vem vet? Det kanske trillar in någon som inte vill något hellre än läsa om min halvgalna häst eller grymtande hund. Någon som inte söker en guru, utan bara en skön lirare med lika lite koll som alla andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0