Mami in town

Igår körde jag stand up-kväll med min killkompis Wille. Han hade rotat fram någon ny talang från England som var ganska så rolig. Sedan så satt vi och snackade skit fram till klockan 01.20. Jag var dödstrött när jag körde hem men det var det värt! Hade dessutom möjligheten att ta sovmorgon i morse så jag fick min skönhetssömn trots allt

Idag hade jag inga föreläsningar och hade bokat in med mamma (som kom till sverige igår) att vi skulle köra en heldag. Vi började med att promenera till Moderna Museet  för att se Andras Gurskys fotoutställning. På vägen så fastnade vi inne på Svensk Tenn ett bra tag, de har verkligen mycket tidlös inredning där. När vi väl kom in på Moderna bestämde vi oss för att gå direkt till restaurangen för att äta lunch. Pratkvarnar som vi är så tog lunchen flera timmar och vi fick nätt och jämnt tid över att se utställningen i lugn och ro (jag skulle ju på hoppträning). Utställningen var rätt så rolig på ett ganska trist sätt. Nu när jag tänker efter så var den nog mest rolig för att mamma och jag är konstiga, inte för att hans konst var rolig. Vi hittade några verk som vi fattade tycke för men de gick att räkna på ena handen, och totalt var det över 100 fotografier som visades. Jag skulle inte säga att det var dåligt på något vis, all konst är ju mer eller mindre sevärd, men jag skulle kanske inte heller rekomendera andra att gå dit.

Hoppträningen gick bra. Vi red lydnadsövningar och Allan var relativt svårdvängd, min tränare föreslog att jag skulle prova ett gummi-pelham på honom. Hon hade ett i bilen (hon har allt i bilen) så vi satte på det och han gick mycket bättre! Han lyssnade mer på förhållning och höll sig mjukare när jag lättade. Jag fick låna bettet tills nästa träning och se hur han känns då.

När jag kom hem hade snickarna varit här. Det var ju bra. Vad som var mindre bra var att inget av det de hade satt upp var snyggt. Det ena var mindre de hade kunnat göra åt men den andra saken var bara illa gjord. Detta är väldigt olikt dem så jag blev både förvånad och på dåligt humör. Hyllan i köket blev så ful att den bara är att slita ned *suck*.

Nu är det dags att hoppa in i duschen och sedan ned i sängen. Jag är super-trött!

Kommentarer
Postat av: Soffan

Kossan måste börja uppdatera sitt letande innan elaka kommentarer lämnas...



PÖSSSS



2009-03-25 @ 14:33:13
URL: http://soffansvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0