Helgen som gick

I fredags blev det myskväll framför tvn. Vi såg den svenska dramathrillern Låt den rätte komma in. Den var annorlunda än jag hade tänkt mig men inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt. Den var overklig samtidigt som den säkerligen kan kännas skrämmande verklig för vissa. Den handlar om en mobbad pojke som får sin första riktiga vän. Filmen är fyllda av svart ondska, oändligt utanförskap, genuin förståelse och obegränsad kärlek. På något sätt kändes den som en svensk, bättre version av The Ring.



Eftersom att det inte blev någon tävling så bestämde jag mig för att jobba även lördag. Det kändes väldigt trist att vakna och inte åka till stallet för att lasta in Allan i transporten. Hade deppat ihop om jag inte bokat upp mig på annat så det var riktigt skönt att åka iväg till Älvsjö. Direkt efter jobbet åkte jag och O. till Uppsala för Annas födelsedags/inflyttnings-kalas. Precis lagom kväll för min del, vi satt och snackade så mycket att det aldrig ens blev någon utgång. Killarna fick stå ut med en hel del NY-snack eftersom att Anna, Tessan och jag lärde känna varandra där och flera av deras kompisar var där och hälsade på. Mysigt som alltid att träffa tjejerna, det blir för sällan. Men det blir det nog ändring på för på fredag kommer de till Stockholm och nästa helg har Tessan inflyttningsfest med sin nya sambo...så då blir det Uppsala igen.
På söndagen gick vi alla på världens godaste brunch. Det var hur mycket mat som helst så sedan kunde vi rulla tillbaka till Stockholm utan bilen.

Tessan, jag och Anna


Födelsedagsflickan och hennes tårta (sorry bananna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0