Ingen tävling i helgen

Min dag började med föreläsning i Samhällsekonomi kl.09.00. Jag var halvt död när jag släpade mig in genom skolans dörrar och bestämde mig snabbt för att jag var tvungen att äta lite frulle innan jag gick in och satte mig. Jag måste verkligen börja ta mig tid att äta på morgonen, man vaknar inte annars. Föreläsningen var intressant så jag överlevde och blev till och med glad att den slutade lite tidigt så att jag slapp missa något för att gå till jobbet.

Jag sitter och vaknar efter en snabb frulle i skolan


Sedan var det gasen i botten ut till Älvsjömässan för att jobba. Jobbet drog över på tiden och jag fick stressa vidare till stallet för att hinna till hoppträningen. Jag kom upp på stallplan 18.56 och träningen börjar 19.00. Som tur var så var flera sena så jag missade ingenting. Allan var aningen lat i början men kom igång riktigt bra sedan. Han verkar ha kommit över det där med oxrarna dock och bjuder fint igen. Trots att jag lade honom lite fel på ena oxerna i banan så hoppade han den med ärlighet. Kändes mycket bra och det fick han såklart väldig beröm för.

Skönaste montern på båtmässan


När jag äntligen kom hem gick jag in på Botkyrka Ridsällskaps hemsida för att kontrollera startlistorna...så ser jag att det står att de har haft lottning pga att för många har anmält sig till helgens tävlingar. Både jag och Hanna (som rider Danilo) var bortlottade! F*N! Jag som hade sett fram emot att tävla igen och det skulle verkligen ha varit bra för Allans (och min) rutin. Trist som bara den, tur i alla fall att vi ska till Uppsala den kvällen så att jag inte hade låst upp hela helgen kring denna tävling. Men ändå...trist!
Nästa tävling i Stockholmsområdet är först den 28:e (!). Den är dessutom ända ute vid Norrtälje, fy. Anatar att jag får tåla det. Nästa helg hade jag i och för sig ändå inte kunnat eftersom att jag och O. ska till Köpenhamn då. Men den 21:a hade ju varit bra.

                               

I morgon har jag ingen skola på förmiddagen men ska äta frukost med mamma som kom till Sverige igår. Ska bli mys som alltid! 12.00 ska jag jobba och sedan blir det middag med O´s mamma.

Kommentarer
Postat av: Helena

Fan vad synd att du inte kom med på BRS!!! Nu ska jag iväg och rida lektion på Hermes:-) ha det gott!

2009-03-04 @ 08:42:50
URL: http://susans.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0