Varför skickar sverige en kissekatt?

Nu har O. åkt tillbaka till Norge igen efter en fullspäckad helg i strålande sol. I fredags åkte vi direkt från flygplatsen till middag på Nalen och sedan födelsedagsdrink på Inferno. Att inferno är i en klass för sig när det gäller drinkar är ju inget nytt men däremot var både jag och O. glatt överraskade över Nalen. De serverar svensk mat av väldigt hög klass och är enormt prisvärda! I stort sätt samma klass som 1900! Sedan halva priset på det. Kan inte annat än bli succé. Gott vin och bra service gjorde middagen helt perfekt. Dit blir det många återbesök. På inferno var det en gammal tjejkompis (som numera pluggar i London) som fyllde år. Supermysigt att träffa alla gamla kompisar och speciellt henne såklart. Dock så var vare sig jag eller O. på topp då vi båda haft brist på sömn under veckan. Blev hemgång redan vid 01.00. Väl hemma somnade vi båda med kläderna på, romantiskt...

I lördags åkte vi och åt brunch på Villa Källhagen, därefter mötte jag upp en av mina bästaste vänner Hanna (formally known as Bullen) och hennes kompis Carolina (now known as Cali). Vi satte oss på mysiga Mälarpaviljongen på Kungsholmen och drack dagens i solen. Supermysigt! På kvällen bar det av till en middag på Vapiano som fortsatte hemma i värdparets soffa för att heja fram en sönderopererad Charlotte Perelli till slagerseger. Vi måste ha varit en väldigt lam publik för segern kunde hon inte ens känna lukten av (vet iofs inte om hennes näsa har förmåga att känna några lukter alls längre?). Jag vann iaf 100 kronor på kalaset. Vi hade betat på placering och jag satte mina 20 på den sämsta placeringen i sällskapet. Hon lyckades i och för sig roffa åt sig en ännu sämre placering men, men. Vissa människor vet verkligen inte när de ska sluta. Ett tips: innan du ser ut som en missbildad kissekatt! Vi firade sedan förlusten på V. Sjukt bra kväll och ett jättekul gäng!

På söndag tillbringade vi dagen hemma hos en lördagens värds mamma hemma i Djursan. Att ligga vid poolen och sola medan O. stod vid grillen kändes bra. Extra bra kändes det när vi kom hem och jag upptäckte att insidan på min underarm är brunare än O's ansikte. Ha ha. Så går det, när man sitter i kalla Norge hela veckorna.

Kommentarer
Postat av: jenny

japp de var en trevlig överraskning! vi får invardera lilla emsi snart när alla hennes tentor å skolarbete är över :D haha stackarn va tvungen å gå upp vid halv 8! puss&kram!!

2008-05-26 @ 14:23:23
URL: http://vofflan.blogg.se
Postat av: Cattis

Jaa....!! du bloggar igen sjärtutten hälsar och är glad!!!

2008-05-26 @ 15:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0