Jag har bestämt mig....

Jag har inte kännt för att skriva på bloggen på länge (som ni har märkt). Jag kände det som en belastning, ett måste. Varken tiden eller viljan fanns där. Allan blev dessutom dålig i ena bakbenet för en dryg månad sedan efter en skoning och har inte repat sig till 100% ännu. Livet känns inte helt på banan och ridningen är inte speciellt inspererande när man bara joggar.....trots detta har jag på senaste tiden kännt att jag saknar bloggen och er härliga människor som delar med er av era tankar och upplevelser. Jag har därför bestämt mig för att ta upp bloggen igen och sporra mig själv genom den och er! Jag såg nu att många av er har varit ofattbart trogna och kikat in på bloggen då och då trots att det var sjukt länge sedan jag skrev något nytt inlägg. Jag hoppas att ni fortsätter att titta in lite oftare nu när jag är "up and running" igen. Vissa av era bloggar har jag fortsatt att läsa och jag känner att jag vill ta upp läsningen på fler. Hästarna är en så obeskrivligt viktig del av våra liv och det är verkligen härligt att kunna dela den känslan med likasinnade.


Vad som är fel med Allans ben vet vi ej riktigt, veterinären satte honom på Butta i 10 dagar vilket gav resultat men när behandlingen var slut smög problemet tillbaka, han har ej varit halt sedan de första dagarna men steget är helt klart inte rent. Sedan har vi haft akupunktör & laserbehandling utan resultat. Sist ut var en osteopat med stora lovord. Hon anser sig ha hittat problemet: rörelsebegränsning (stor stelhet) i huskelfästet på grung av 2 dygns felbelastning då han var nyskodd och inte ville stödja på benet. Han fick en behandling för drygt 2 veckor sedan och ska få nästa den 5/11. Förbättringen från förra behandlingen var liten men det är enligt Cindy (osteopaten) så är det naturligt. Jag har därför stora förhoppningar på nästa behandling. Ser jag ingen ordentlig förbättring då så blir det in och röntga hela jäkla hästen eller något. Snark.

Men som sagt, jag försöker hålla hoppet uppe!

Lilla grisen i september:



Jag längtar efter att få hoppa igen! Vi hade träningsuppehåll i augusti och i i början av september var jag bortrest och sedan blev Allan halt så jag har inte hoppat ordentligt sedan juli(!) Saknar!


Kommentarer
Postat av: Dannis

sv; tacktack och jag måste säga desamma om dig häst :D va är detför någon? ras? ålder? :)

ja hoppas din blir bättre också! så himla tråkigt när dom är ofräscha :(

2009-10-26 @ 22:59:06
URL: http://danielladahl.blogg.se/
Postat av: Dannis

sv; jaha hur hög är han? :)

jag har ju också ett danskt hbl eller hon står som varmblod med eftersom det klassas som lika där så spelar det ingen roll ju vad man säger. :)

2009-10-26 @ 23:10:26
URL: http://danielladahl.blogg.se/
Postat av: caroline

tack:)

vad är det för häst du har stam, ålder mankhöjd? tråkigt när dom är skadade...

2009-10-27 @ 10:19:32
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: ida

tråkigt med skadade hästar :( men fin häst har du iallafall måste jag säga :)

2009-10-27 @ 10:26:54
URL: http://iidak.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: tackar, jo han är allt snygg.



Tråkigt med uppehåll i bloggen. Men det är klart du ska göra det som känns bäst för dig.

2009-10-27 @ 10:52:33
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0