Allan

Jag har fått lite frågor om min prins så här kommer lite info:

Namn: Alladahr
Kallas: "Allan", "Allan Brallan" eller "Bralladahr". Lillgrisen kallas han en hel del också

Ras: Danskt halvblod

Stam: Kawango - Corso (båda danska dressyrhingstar med mycket hoppavkommor)

Född: 1994

Mankhöjd: 179 cm (dock ganska hög manke så han är inte fullt så stor som han låter)

Ägds av mig sedan: 2006

Tidigare liv: Allan importerades från Danmark som 6 åring och har sedan dess varit hos minst 6 ägare. Ingen av dem har tävlat honom och han har haft en hel del opassande ägare (som av olika anledningar varit opassande att ha häst eller en sådan häst som Allan är). När jag träffade honom ägdes han av en superhärlig hästtjej med många hästar och stor kunskap men som ej passade med Allan (bla. så är hon ca 155 cm lång). Allan var då "ökänd" i stallet och dressyrdamerna ville inte vara i ridhuset när han var där. Han hade gett sin förra ägarinna ett par hjärnskakningar och var allmänt ouppfostrad (klev över den som öppnade boxdörren mm.). Första gången jag red honom försökte han slänga av mig men efter ordentlig tillsägning skärpte han sig och jag märkte då direkt vlken härlig häst han egentligen var. Att man blir knasig när man bara står och omgivningen dessutom är smårädd för en är ju inte så konstigt. Jag började träna honom och efter knappt 6 månader köpte jag grisen. Jag har aldrig ångrat en sekund! Alla som känner honom nu tycker att han är en av de snällaste och personligaste hästarna de träffat. han har något specellt och är dessutom en riktig skönhet! Jag är stolt att vara ägare till en så tuff häst....ibland blir jag helt varm när jag ser honom.



Kommentarer
Postat av: Siri

Stod Allan på Östermalms ridskola förut? Tycker jag känner igenom honom och namnet, jobbar extra som stallpersonal där.

2009-10-31 @ 20:52:41
URL: http://siriss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0