Åka in till ATG kliniken?

Igår när jag kom till stallet så tyckte jag att Allan såg lite sämre ut...han haltade inte men såg obekväm ut när han skulle kissa och satte inte riktigt ned v.bak som vanligt (det tog lixom lång tid innan han satte ned det). Det är så han gjorde när allt detta började. Efter några minuter var han som vanligt men jag känner ändå att något inte stämmer och undrar om jag inte ska skippa hans andra behandling med Osteopaten och åka in till ATG täby istället. Jag provade att böja bakbenen igår om han vill inte riktigt sätta ned v.bak efter att man böjt benet uppåt (som vet. brukar göra vid böjprov). Detta visar ju att det sitter i det benet men jag vet inte riktigt vart...? Jag har inte så bra koll på exakt vilka delar som påverkas av den böjningen. Han har dessutom redan gått på butta i 10 dagar så det borde ju utesluta en "vanlig" inflamation....
Jag är ju oförskämt bortskämd med friska hästar och har därför väldigt knapp kunskap inom dessa områden. Vad säger ni? Någon som är bra på dessa saker?

Har kollat upp kostnaderna för hältutredning och det verkar som att det brukar gå loss på mellan 4000-7000 kr....? Försökte ringa ATG men de har telefontid mellan 08.00 och 08.30 (!)




Kommentarer
Postat av: Helena

Men stackars lilla Allanpojken då!!



Hermes har precis varit på ATG kliniken på Täby & han hade en inflammation i mjukdelarna i högerfram, nu har han fått medicin & nya skor & är mycket bättre!! Skönt!



Tyvärr har jag inget bra råd till dig än att åka till Täby & kolla upp Allanpojken!



Lycka till! Kram H

2009-10-29 @ 12:13:51
URL: http://www.susans.bloggsida.se
Postat av: Helena

Dom rönkade de ben vi misstänkte han hade ont i & dom kollade ledvätskan! Jag vet tyvärr inte vad besöket kostade? sorry!



Tack för dina fina ord om min pappa, usch ja det känns omänskligt att behöva gå igenom detta! Det var mycket därför vi tog denna tripp till NY för att få tänka på något annat en stund!



Jag beklagar din pappas bortgång!



Hur ska du göra med Allan? har du fått tag på Täby?



Stor kram Helena

2009-10-30 @ 11:41:47
URL: http://www.susans.bloggsida.se
Postat av: caroline

men försäkringen täcker väl det mesta, du betalar väl bara självrisken?

hoppas det inte är något allvarligt

2009-10-30 @ 16:16:45
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0