Köpenhamn och ingen kamera

Jag och O. är i Köpenhamn nu. Pucko som man är så har jag såklart glömt att ladda kameran innan vi åkte så jag kan tyvärr inte ladda upp några kort. Har försökt köpa nytt batteri men inte kunnat hitta något. Jag ska ta bilder med mobilkameran i morgon och sms-blogga.

Köpenhamns hamn


Vårt hotell


Idag har vi varit på Statens Museum för Konst och sett Wilhelm Freddie´s utställning. Han var en surrealistisk kostnär som är en av Danmarks större. Mycket av hans konst påminde väldigt mycket om Salvador Dali och eftersom att han är min favoritkonstnär så gillade jag Freddie också. I alla fall några verk.

Meditation over den antinazistiske kærlighed


Zola and jeanne rozérot


Sedan har vi hunnit strosa runt en hel del, ätit lunch på ett trevligt litet hak och ätit en väldigt god middag på Restaurang Franscati. Vi kom precis hem och ska krypa till kojs. I morgon blir det en väl behövd sovmorgon och god, utdragen hotellfrukost på det. Den ser jag redan fram emot.

Så här ser det förhoppningsvis ut i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0