Hemmahelg

Igår åkte jag direkt från skolan till stallet. En av hästarna har fått ringorm så alla var tvungna att tvätta sina hästar och skrubba boxarna (inte speciellt kul). Sedan så kände jag att jag behövde rida igenom Allan ordentligt då jag ju lät honom (mig) vila igår. Jag bestämde mig för att konditionsträna och mjuka upp honom eftersom att jag ska rida in honom på nya hopp-bettet. Han var mycket lyhörd och tog riktigt bra stöd i handen på slutet. Galoppombytena har också börjat sitta. Dock så hade klockan redan hunnit bli 19.30 när jag äntligen satte mig i bilen. När jag kom hem så hade lilla älsklingen fixat med smarrig middag. Jag hann precis hoppa in i duschen innan den var klar. Lyx. Klockan nio kom pappa förbi med Liza som bor med oss över helgen.

Mumsig förrätt. Honungsgratinerade chèvrebröd och ruccolasallad.


Fantastiskt god huvudrätt. Fläskfile med chevresås, couscous och ruccolasallad.


världens bäst Liza


När vi hade ätit klart huvudrätten var vi så mätta att vi fattade ett beslut om att vänta med efterrätten. Vi satte oss ned i soffan för att titta på Die Welle men jag var så utmattad att jag somnade i O´s knä efter 2 minuter.

Idag började vi dagen med långfrulle. Sedan gav vi os ut på stan för att leta inredning till lägenheten. Bland annat så är det mer eller mindre tomt i hallen. Där har vi tänkt ha ett sideboard med en spegel över. Efter mycket om och men har vi bestämt oss för asiatisk stil alternativt något åt det marockanska hållet. Dock så har vi märkt att utbudet inte är så stort som vi först trodde. De åtta butiker (DIS, Boheme, Raja, Spiti, Utopia, Taboulli house, Indori och Casami) vi redan varit i verkar vara i stort sett det vi har att leka med. Idag åkte vi till och med runt på söder för att försöka hitta något men utan resultat. Om någon har något förslag så kommentera gärna!
Casami hittade vi i alla fall en stor ljusstake som vi blev kära i och köpte. Vi började ju för länge sedan prata om att ha en stor kandelaber men nu har de börjat bli så pass på tapeten att man ser fula sådanna lite över allt. I och med det har vi tröttnat på den idén. Detta var ett mycket roligare alternativ! Det var lilla O. som hittade den. Lite stolt är jag allt. Vi shoppade även lite kläder. Det blev två enkla t-shirts och lite underkläder för mig. Till O. hittade vi ett par jeans och en långärmad tröja. Blev en drös väl behövda strumpor var också.

Vår nyinköpta Tibetanska orm


När vi kom hem från shoppingrundan gjorde vi ett nytt försök med Die Welle. Denna gång lyckades vi båda hålla oss vakna och tur var det för den var väldigt bra! Se den! Både tänkvärd och utbildande.



Idag var jag och Liza sist i stallet så Allan fick springa av sig i ridhuset. Han såg nöjd ut över att få springa av sig i friheten. Han var väldigt gossig sedan och det kändes lite trist att åka hem. Middagen idag blev hemgjord pizza. Det känns i alla fall lite nyttigare än att hämta från pizzerian

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Precis så gör jag också men har inte trott att det var så farligt, Tuffes vägringar känner man redan när man går in på banan för då är han skitseg = Stoppet gör knappt någon skillnad mot farten xP Och Liva stannar nästan aldrig, gör hon det så är bara ett snällt stopp, så jag har aldrig tänkt på att det var så viktigt att vänja sig av med det... :P Men nu ska det bort för alltid! :)



Tack så mycket, vad glad jag blir! :D



Haha, man får väl ha något att skratta åt! x)

2009-03-29 @ 09:07:08
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0