Vore så mysigt med en gård!

Jag har länge drömt om att skaffa mig en egen gård. Idén har dock svalat till och från då man snabbt inser all slit, tid och obekvämlighet som ligger bakom en gård. Det jag drömmer om är ju egentligen inte bara en gård utan en gård inom 40 minuter från Stockholm (helst norrut). Hur mycket jag än tycker om naturen så vill jag inte flytta ut på vischan. Jag vill fortfarande kunna komma in till stan snabbt och relativt enkelt. Även kommunalt. Att ha en sådan gård kostar! Dessutom blir det en hel del slitage på ett hus och desto mer på en gård. Man måste alltså underhålla konstant. Där kan man verkligen tala om extra jobb och kostander. Trots detta har jag nu en fas där jag drömmer igen...
Det ultimata vore att ha en söt liten gård med stall och ridhus som låg i Täby, Upplands Väsby eller Vallentuna. Där kunde jag ha några hästar och inackorderingar som gav lite glädje åt stall-livet. Man skulle kunna leva på stora ytor nära naturen och så fort man tröttnade kunde man bara åka in till stan och andas in lite avgaser. Men som sagt...det kostar.

Vore det inte härligt att komma hem till detta varje dag!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0