The Curious Case of Benjamin Button

Idag gick vi och åt på en liten men bra restaurang på Storgatan som heter Brasserie Bobonne. Den ser inte mycket ut för världen och har en mycket avslappnad stämning men har ändå gjort sig förtjänt av en rekomendation av Michelinguiden. Alla tre valde kalventrecote med haricovert och roquefort ost. Lite väl mycket av den osten för min del men det var enkelt korrigerat och blev då väldigt smaskigt.

O. och hans lillebror på restaurangen


Sedan skyndade vi iväg för att gå på bio. Vi såg The Curious Case of Benjamin Button. Jag har hört lite blandade åsikter om den men jag tyckte i alla fall att den var mycket bra....och sorglig. Flera människor i biosalongen storgrät vilket ju inte är allt för vanligt. Den tog upp många tänkvärda aspekter av livet på ett väldigt udda sätt. Den är dock lång (nästan tre timmar) så O. höll såklart på att somna några gånger. Den pojken är omöjlig att se på film med!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jo jag kan tänka mig det.

2009-02-24 @ 09:59:52
URL: http://beteendeveterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0