Ingen rast & inget ro

Igår var vi på middag med mamma, böne och mormor. Vi åt på Bistro Nouveau, en restaurang på Östermalm som serverar traditionell fransk mat. Bra mat, godkänd service och ett överraskande gott vin från Nya Zeland. Vi satt och pratade strunt från 19.30-23.30 för att sedan åka vidare till Hotel Diplomat på en after dinner drink. Mormor var lika söt som vanligt och på ett strålande bra humör. Lite efter midnatt var det dock dags för henne att åka hemåt och leka med katten, så då bestämde vi andra oss för att gå upp på mamma & bönes rum för att titta på lägenhetsritningar och dricka GT. De är ju i full gång att skaffa lägenhet i Stockholm igen. Jag tror att klockan var närmare 03.00 när vi bestämde oss för att bryta upp. Jag har en så härlig familj att jag nästan skäms. Visst är vi också knäppa ibland och bråkar om struntsaker men vi har framför allt väldigt mysigt tillsammans. Det är jag väldigt lycklig över.

O, Mormor och jag på restaurangen


Lägenhetsletarna


I morse var jag dock inte riktigt lika lycklig när klockan ringde 10.00 för att påminna mig om att behövde åka till stallet. Jag och Kristina (en av de andra i hoppgruppen) hade bestämt att vi skulle skutta några språng idag inför tävlingen i morgon. Vi satte ut ett koppelräck med 4 galoppsprång till en oxer. Först hoppade vi fram dem på ca 80 cm och tog det två gånger var. Sedan höjde vi till 100cm för att ta den höjden varsin gång och lade till sist upp dem på 115 cm. Jag nöjde mig med att ta även den höjden två gånger eftersom att Allan kändes fin och jag inte vill slita ut honom inför morgondagen. Hoppningen var mer för att känna av och att höja vårat och hästarnas sälvförtronende. Ska bli kul i morgon, men lite är det läskigt...

Välförtjänt lunch


När jag kom hem hade O. redan börjat vara flitig med att sätta upp lådorna och underskåpsluckorna i köket så det var bara att hugga in och försöka hjälpa till. Köket är dock så trångt att det är svårt att jobba två och vi har dessutom bara en skruvdragare så jag springer lite fram och tillbaka mellan datorn och bygget. Det blir nog ganska tidigt i säng ikväll eftersom att jag ska upp i ottan och förbereda inför tävlingen. Känner mig rätt så sliten vid det här laget så det ska bli skönt. Blir antagligen lite slagerfestival mellan borrningarna också... annars blir man väl utfryst i skolan eller något.

Kommentarer
Postat av: - PiggyLotten, Elin

Hon är importerad från Irland, där hon gick som vildhäst innan hon kom till Sverige. Antagligen är hon till största del connemara, men vi misstänker att hon har ltie fullblod i sig också. Vi ahr inte riktig koll på hur gammal hon är, men enligt tänderna är hon 10 år nu. :) Kan dock itne så mkt för sin ålder, hon reds in när hon var 6. ;)

2009-02-21 @ 21:48:21
URL: http://piggylotten.blogg.se/
Postat av: JULIA AMANDA

Precis min åsikt, tränaren har ansvaret att anpassa banan efter ryttarnas/hästarnas förmåga! :)

jao som fattig student är det billigt som gäller, haha.



Låter som en jättetrevlig kväll med din mormor, kvalitetstid!

Och stort lycka till på tävlingen imorgon :D

2009-02-21 @ 23:12:06
URL: http://juliaamanda.blogg.se/
Postat av: emelie

nämen plutten da, lyckligt ovetandes om morgondagen haha

2009-02-22 @ 02:13:58
URL: http://villabloggen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Thx dear! Har länge letat efter en sån kavaj men alla har alltid varit förkorta i armarna på mig, men så fann ja äntligen den rätta på Gant för några veckor sedan =) Mysigt å fortfarande ha sin mormor i livet! Tycker äldre ofta är så himla härliga å prata me, men alla mina far å morföräldrar dog när ja va jätte liten tyvärr=(

2009-02-23 @ 13:00:32
URL: http://vofflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0