Första hopptävlingen

Nu har jag kommit hem från en lång dag. Gick upp 09.00 för att åka till stallet och sedan dess har det varit fullt upp. När vi kom fram till DRK (Djursholms ridklubb) så såg vi att det både var ett överflöd av blommor (vilket vi iofs hade förutsett) och en hel del titthinder, bland annat en mur vilket Allan aldrig förut har sett. Första klassen var stilbedömning, Allan var spänd men kändes ändå fin på framridningen och väl inne på banan var allt mycket läskigt. Trots lite vingel så gick vi felfria och fick dessutom höga stilpoäng (?) vilket resulterade i en andraplacering. Det blev en lång väntan tills andra klassen startade och Allan hade hunnit bli både trött och grinig. Han kändes ändå fin även på den framridningen och jag lyckades bygga upp ganska höga förväntningar på vår andra runda. Det skulle jag ju inte ha gjort för redan på tredje hindret slängde Allan sig åt sidan, han var snabb så jag hann tyvärr inte korrigera och det blev ett stopp. Det var fjanteri från hans sida för det hindret hade han redan hoppat i förklassen men resten av banan kom vi i alla fall runt utan några större problem. Dock så var allan lite skärrad och het så det var ju tur att inte det var stilbedömning. Blev ingen placering där såklart men däremot så tog Adrian (från Ekeby) hem andraplaceringen i den klassen! Det gick även bra för Kristina och Pride. Väldigt kul! Jag är nöjd med dagen, känns ändå bra att placera sig på Allans första hopptävling. Han fick en morot extra när vi kom hem, lyckans ost! O. samlade pluspoäng genom att vara där och filma så jag tänke försöka få upp en liten film.

Ni får nöja er med ett suddigt kort från tävlingen i väntan på filmen


Så här prydlig såg jag ut idag


Efter tävlingen åkte jag och O. för att äta och sedan bar det av till Ikea för att byta några felaktiga lådor och köpa de sista småsakerna till köket. Nu är alla lådor i alla fall på plats och luckorna sitter på. Kul när det går framåt!

Så här fina blev våra underskåpslådor

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis!! Kul att det gick ganska så bra.. synd att Allan töntade sig lite på ett hinder, men men det är bar att ge sig ut igen. Grattis till plasering på stilbedömningen :)

2009-02-23 @ 11:37:59
URL: http://susans.bloggsida.se
Postat av: kicki

Va kul att det gick så bra för er och grattis till placeringen...väntar med spänning på filmen

2009-02-23 @ 23:35:45
URL: http://mullegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0