Bostonmatrisen och sneda hovar

Jag är verkligen så sjukt glad att jag valde den utbildningen jag gjorde. Det är ovanligt trevlig stämning i skolan och lärarna är fantastiska. De är inga gamla avdankade föreläsare som inte gjort något annat än att stå och prata de senaste 10 åren, de är aktiva affärsmän som brinner så för det de gör att det dessutom vill föreläsa på deltid. Vår lärare i Strategisk Marknadsföring heter Hans Fornwall och är ett perfekt exempel som ständigt lyckas fånga sina elever intresse. Han fick till och med Bostonmatrisen att verka riktigt intressant!

Allan blev skodd idag också. Det visade sig att den hovslagaren jag hade på ryttis har verkat hans bakhovar helt snett. Till och med ett otränat öga kunde se stor skillnad. Innerväggarna var mycket högre än ytterväggarna vilket har gjort att han har felbelastat sig och trampat inunder sig på ett felaktigt sätt. Det var värst på vänster bak och kontentan av det är att han har lagt nästan all sin tyngd på det benet. Nu är det i alla fall något bättre, även om det kommer att ta ett par skoningar innan det har rätats ut ordentligt. Han var så nöjd över att få hovarna upprättade att han stod och sov när han skoddes. Ska bli intressant att känna hur han känns i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0