Fika och dressyrträning

Det var lika mysigt som alltid att träffa Emma, trots att det var nästan två år sedan vi jobbade ihop så känns det som igår och vi har fortfarande lika kul. Hon berättade bland annat att hon precis har sålt sin lägenhet och köpt en ute i gustavsbergs hamn (på Värmdö!). Hon ville bo precis vid vattnet och fick väldigt mycket för pengarna där ute. Shit, man börjar bli gammal när ens kompisar flyttar ut til landet
Vi hade kunnat sitta kvar hur länge som helst men jag var tvungen att åka alldeles för tidigt för att hinna titta på när min medryttare red dressyrlektion på lill-grisen.

Emma och jag 2007


Hanna tyckte att Allan kändes lite slö och motvillig idag (vilket han ju sällan är) så det var ju typiskt. Jag tror att jag ska ta en eller två lektioner för hennes tränare för att känna efter både hur tränaren är, vad hon säger om Allan och vad hon säger om min ridning (var ju ganska länge sedan vi tränade dressyr). Eventuellt tänkte jag även be tränaren rida honom en "lektion" så att hon också får insikt i hur han är och vad han kan. Om en tränare bara ser en häst med samma ryttare så tror jag att det är svårt för denne att veta vad som beror på ryttaren och vad som beror på hästen.

Här kommer en film från lektionen. Eftersom att han inte kändes toppen så höll de sig till grunderna. Man ska ju inte gå på svårigheter om inte grunderna sitter.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sv: Tack så jättemycket!

2009-04-03 @ 13:06:49
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: shonali

Tack ;D Jo, det kommer :P Har bilder på stallet och Pilgrim, och mig såklart. Men inte på millan ;P Men blir mer foton nu när det är så fint väder ute :D

2009-04-04 @ 13:21:03
URL: http://shonali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0