Missade tåget till skåne

Jag och lilla O. hade sedan länge planerat att åka till pappa i Skåne denna helg. Jag hade trott att det skulle bli torsdag kväll men det enda tåget till Ystad gick 15.05.
När jag kom till jobbet så hade jag MASSA saker som var tvungna att fixas vilket resulterade i att jag kom ifrån lite senare än planerat. På hemvägen hamnade jag bland hela Sveriges lastbilschaffisar som var på väg till Värtahamnen i snigelfart. Väl framme var det bara att springa upp till lägenheten, grabba ihop packning, dator och hund. Kuta till tunnelbananen för att precis missa den och få vänta 6 minuter på nästa. Självfallet så är då den vagnen 2 minuter försenad och stannar för att pilla sig i näsan mellan Östermalmstorg och T-centralen. Samma stund som jag kommer fram till den förbaskade centralen så går tåget...utan mig. Tur att jag inte skrek ut vad jag vrålade i mitt huvud, då hade polisen tagit mig.
O. var världens bästa pojkvän och skällde inte ens det minsta trots att han varit ute i god tid och stod där på parongen för att se tåget tuffa iväg. Jag var såklart arg som ett bi ändå och lät det gå ut över stackars O. Sån är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0