Jag är ingen polack

Har hjälpt till lite i stallet emot att de drar av på av min stallhyra denna månad. Har jobbat 2 dagar i veckan á 3 timmar. Det betyder alltså 24 timmar under månaden. Nu fick jag precis veta att stallchefen (som jag tycker mycket om) anser att 1000kr är en skälig summa för detta. 1000/24 = 42. Hon tycker alltså att jag ska jobba för 42 kronor i timmen (!!!) I think not! Jag är ingen polack och vill inte bli behandlad som en heller. Att arbetsuppgifterna vare sig är speciellt jobbiga eller svåra skiter jag i. Sjukt är vad det är, 40 spänn får man ju inte ens ett par sletna strumpbyxor på H&M för. Har såklart överklagat med pompa och ståt. You know it!

Ska nog köpa något riktigt fint med pengarna jag sparat in denna månad. Såg dessa på blocket:
image42

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej

Jag har startat en namninsamling för att försöka hjälpa en ung familj (min bästa väns syster och hennes man) som inte får spendera sista tiden i livet tillsammans på grund av kommunen. (Mannen i familjen är svårt cancersjuk) Snälla skriv på, ditt bidrag betyder mycket! Tack på förhand, MVH Linn

2008-03-04 @ 22:38:47
URL: http://linnnissi.blogg.se
Postat av: Storkuss

ha ha ha, fan va rolig du är

2008-03-11 @ 20:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0