Jag vill bara ha urusla vänner!

Sitter på jobbet och mejlar fram och tillbaka som en galning. Jag verkligen avskyr när människor segproppar sig med sin mejl och inte svarar förrän 4 timmar senare. Förstår de inte att de totalt fuckar upp den andra personens dag som faktiskt HAR andra saker att göra än att sitta och pilla sig i naveln. *suck*
Så nu sitter jag här och väntar på både den ena och den andra som uppenbarligen har all tid i världen. Sedan blir det jag som får smaka av de oförstående kunderna som inte alls kan inse att det ibland tar längre än en dag att hitta passande företag, skicka offertförfrågan OCH få tillbaka dem! Dessutom måste man ju analysera vilket företag man ska använda sig av också (lite the point kanske!).


Min dag blev inte direkt lättare av att en killkompis ringde och berättade att han har varit i bråk då polisen blev inblandad (igen). Efter att ha försökt att vara förstående i 30 minuter kunde jag inte låta bli att säga att han kanske inte skulle ha hoppat på den där sista killen eftersom man oftast anses skyldig om man slår första slaget. Jaha, det skulle jag ju aldrig ha sagt. Fick smaka ordentligt och det hette att jag var illojal och en usel vän. Dessutom hade jag tydligen ingen som helst koll på rättsystemet eftersom det är helt lagligt att sparka någon som säger att den ska komma tillbaka och bränna ner ens hus. Uppenbarligen så får man besvara verbalt våld med fysiskt sådant. Övervåld är inte heller något som existerar, inte när det gäller olaga hot i alla fall.

Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag tycker att man någon gång måste inse att man behöver ändra beteende för att inte hamna i blåsväder gång på gång. Är man dessutom med i straffregistret sedan innan kanske man ska vara ännu mer eftertänksam. Jag är trött på folk som aldrig har gjort fel och alltid är ett offer. Det är faktiskt inte så att allt "bara händer" vissa människor. Om det är att vara en usel vän att säga till någon att den faktiskt har gått lite över gränsen denna gång, då är jag gärna det! Jag vill i alla fall ha vänner som rycker tag i mig och skakar om mig. Vänner som inte bara säger det som är bekvämt utan allt det där jobbiga som ingen annan orkar. Vänner som bryr sig mycket nog att våga vara urusla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0