B_A_L_L_E

Jag och min kille har budat på en lägenhet sedan i måndags. Varje eftermiddag har vi legat i topp och det skulle avslutas nu ikväll. Så ska jag på middag med pappi kl.19.00, då ringer precis mäklaren och vi bestämmer att vi ska ses i morgon kl.11.00 för att skriva på. Nu när jag kom hem hade någon lagt över kl.20.45 (!!!) Hur jävla länge får folk ha på sig??? Mäklare är verkligen äckliga! Kan ni tänka er ett snuskigare jobb. Blä.

PS. Vet iofs en bra mäklare som är både proffsig och ärlig. Hon säljer tyvärr bara i Danderyd :(

Kommentarer
Postat av: Fia

Mäklaren har agerat helt korrekt. Enligt Fastighetsmäklarlagen är mäklaren skyldig att redovisa samtliga inkomna bud till säljaren fram till tidpunkten för köpekontraktets undertecknande.

2008-03-01 @ 12:12:59
Postat av: Josefine

Fia: Ja fröken information. Jag VET att mäklaren är skyldig att redovisa alla bud. Det måste man ju inte direkt vara Mensamedlem för att förstå heller, de är ju bara en mellanhand mellan köpare och säljare. DÄREMOT så finns det något som kallas MORAL och det gäller även i affärsvärlden. Jag har själv hållit på med försäljning och vi fick lära oss day one att: har man lovat något så ska man stå för det. "Annars
är man inget mer än en liten lort" som Skorpan skulle ha sagt. En bra mäklare råder säljaren i olika situationer, en proffsig mäklare råder då såklart säljaren att stå för sitt ord!

2008-03-01 @ 14:09:33
URL: http://cookiescloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0